علی اصغر یوزباشی/AliasgharYouzbashi

منتخب آثار حجمی علی اصغر یوزباشی

منتخب آثار حجمی علی اصغر یوزباشی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

در حال حاضر سردیس مرحوم «فرج‌الله سلحشور» در جشنواره مقاومت است تا بعد از جشنواره تکلیف آن مشخص شود. شاید شاید در حوزه هنری و شاید در جای دیگری جانمایی شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسینم «پویا» افتتاحیه جشنواره مقاومت امسال شاهد یک اتفاق ویژه بود. رونمایی از سردیس مرحوم «فرج‌الله سلحشور» که توسط «علی اصغر یوزباشی» هنرمند مجسمه‌ ساز ساخته‌شده بود.
یوزباشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره این سردیس و علت طراحی آن گفت: این کار را کسی به من سفارش نداده بود و به سبب رفاقت قدیمی با مرحوم سلحشور که در سالهای گذشته حوزه شکل گرفته بود، در ابتدای ماه رمضان قصد ساخت این سردیس را کردم.
وی افزود: موم‌گیری و ساخت نمونه اولیه این سردیس تا پایان ماه رمضان ادامه داشت.می‌خواستم اثری ماندگار در حد توانم برای یادبود  آن مرحوم بسازم.

یوزباشی تصریح کرد: در همان زمان «جمال شورجه» و «حسین نیرومند» این اثر را دیدند و از من خواستند تا آن را برای جشنواره آماده کنم. در ابتدا قرار بود فرم نهایی این سردیس برنجی و یا فایبرگلاس باشد اما در شب افتتاحیه جشنواره از من خواسته شد تا نمونه‌ گچی آن را برای رونمایی آماده کنم. در حال حاضر نیز این سردیس در جشنواره مقاومت است تا بعد از جشنواره تکلیف آن مشخص شود. شاید در حوزه هنری و شاید در جای دیگری جانمایی شود.

وی افزود: شب افتتاحیه برای به پایان بردن کار سردیس تا صبح نخوابیدم و مشغول پتینه زدن اثر بودم. چرا که گچ به خوبی نمی‌تواند حجم و فرم را به نمایش بگذارد.


لینک مطلب/هنرمقاومت

لینک مطلب

هوالمعز::159

* رونمایی از سردیس مرحوم سلشحور  وتقدیر از خانواده شهید رکن‌آبادی و سیاح طاهری


در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی غیلم مقاومت از خانواده‌های شهدا رکن‌آبادی و سیاح طاهری
و زنده‌یادان فرید کشن فلاح و فرج الله سلحشور با پخش کلیپی تقدیر شد. در ادامه از 
سردیس مرحوم سلحشور ساخته استاد یوزباشی توسط پسر مرحوم سلحشور رونمایی شد.


















لینک خبر1

لینک خبر2

لینک خبر 3


لینک خبر 4

لینک خبر 5