علی اصغر یوزباشی/AliasgharYouzbashi

منتخب آثار حجمی علی اصغر یوزباشی

منتخب آثار حجمی علی اصغر یوزباشی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

از تندیس شهید حسینعلی ترکی، شهید شاخص بسیج کارگری کشور در سال 94 با حضور سردار نقدی رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه گزارش خبرنگار بام ایران خبر،  در یادواره شهید شاخص و 14هزار شهید کارگری کشور که با حضور بیش از 2500نفر از مردم،

مسولان و خانواده های معظم شهدا برگزار شد، تندیس سردار شهید حسینعلی ترکی  هرچگانی، شهید شاخص کارگری در سال 94 رونمایی شد.

 

سردار نقدی در این یادواره با اشاره به فعالیت های انقلابی و خیرخواهانه این شهید قبل از انقلاب و همزمان با جنگ تحمیلی گفت: این شهید بزرگوار

 در سخت ترین شرایط تحریم جنگی، اتوبوس خود را می فروشد و برای سواد آموزی و رفاه مردم روستایش استفاده می کند، اگر نبود این از

خود گذشتگی های شهیدان امروز تاریخ کشور ما به بلندای افتخار نمی رسید.

   وی نقش عامه مردم در خودکفایی ملی را کمک به تولید ایرانی و خرید کالای ایرانی عنوان کرد و افزود: در شرایط تحریم، اصلی ترین حمایت مردم

از نظام و انقلاب ، کمک به بومی شدن دستاورد ها و تولیدات ایرانی است که در این راستا کارگران نقش والایی را ایفا خواهند کرد.
سردار شهید حسینعلی ترکی هرچگانی، ششم مهر 1327 در روستای هرچگان از توابع شهرستان شهرکرد در خانواده ای کشاورز به دنیا آمد.


این سردار شهید، ششم بهمن 1360، با سمت فرمانده تیپ 17 علی ابن ابیطالب علیه السلام و فرمانده محور شوش،

در جاده دزفول – شوش، بر اثر اصابت ترکش خمپاره، به درجه رفیع شهادت نائل شد.

بر اساس این گزارش، اجرای دکلمه، قرائت "نامه ای به پدر" توسط دختر شهید حسینعلی ترکی

و توزیع کتاب" خداحافظ رفیق" ، برپایی نمایشگاه شهید شاخص کارگری کشور، کلپ فرهنگی،

 رونمایی از تندیس شهید شاخص کارگری سال 94از جمله برنامه های این یادواره بوده است.


لینک خبر/لینک خبر 2

یوزباشی در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه‌ هنری: 

قابلیت های بزرگ مجسمه سازی مغفول مانده است

عضو گروه مجسمه‌سازی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: نباید به هنر و از جمله هنر مجسمه سازی به صورت شعاری نگاه کرد؛ باید فضا را در اختیار هنرمندان قرار دهند تا آنچه درون آن هاست شکوفا شود.

یوزباشی گفت: در سال های اخیر نمایشگاه های زیادی در زمینه مجسمه سازی برپا شده و در میادین شهر هم می بینیم که مجسمه های خوبی نصب شده اما هنوز تا نقطه ایدئال فاصله داریم و مجسمه سازی قابلیت های بیشتری دارد که مغفول مانده است.

وی تاکید کرد: شکوفا شدن پتانسیل هنرمندان مجسمه ساز نیازمند نگاه درازمدت مدیرانی است که با هنر آشنا باشند. ما هنرمندان جوان و پیش کسوت زیادی داریم که می توانند با هنرشان یعنی ساخت حجم، حرف های مهمی را بزنند اما گاهی می بینیم در بین کارهای دیگر اداری و تشریفاتی، توجه به خواسته هنرمندان گم می شود.

این هنرمند تاکید کرد: محوطه حوزه هنری باغ موزه ای است که مجسمه های ارزشمندی در آن وجود دارد. جا دارد به این فضا بیشتر توجه شود و اقدامات مشابهی در نقاط دیگر شهر نیز انجام بگیرد تا هم فضای شهری برای شهروندان خوش منظر باشد و هم هنرمندان انگیزه لازم برای فعالیت در این زمینه را کسب کنند.

یوزباشی گفت: نباید باعث دلسردی هنرمندان در حوزه های مختلف شد. مسئولان باید بدانند هنرمندان سرمایه هایی هستند که باید در نگهداری از خودشان و هنرشان کوشا بود؛ در غیر این صورت آن ها جذب فضاهای دیگری می شوند. بنابراین باید با باز کردن فضا، امکان جذب آن ها را بیشتر فراهم کرد.

از فعالیت های این هنرمند مجسمه ساز می توان به این موارد اشاره کرد: طراحی، اجرا و نصب پرتره زنده یاد ابوالفضل عالی، طراحی، اجرا و نصب مجسمه ایثار، طراحی و اجرای پرتره زنده یاد قیصر امین پور، طراحی و اجرای پرتره زنده یاد سید حسن حسینی، طراحی و اجرای تندیس جشنواره فیلم  100، طراحی و اجرای تندیس جشنواره تئاتر بانوان، طراحی و اجرای تندیس جشنواره فیلم دفاع مقدس و... .


لینک خبر